50 frågor om mig

1. Hur gammal är du? 20.
2. Hur gammal känner du dig? Någonstans mellan 18 och 20.
3. Vad har du gjort i dag? Vaknat runt 12, tränat och ätit morgonmål.
4. Vilken film såg du senast? Cinderella (den nya från 2015) igår på natten.
5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Sommar för det är varmt och man är snygg och brun men tycker mycket om hösten också pga. min födelsedag, Halloween och regn.
6. Är du besatt av någonting? Te
7. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Jag sitter på min säng i vårt nya hus i Rom, mitt rum är förvånansvärt städigt.
8. Saknar du någon? Mina bästisar, mommo, moffa och min pojkvän.
9. När vaknade du i dag? Som sagt, runt 12.
10. Vilken är din favorithögtid? Julafton, Midsommaren och Halloween.
11. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara? Någonstans på ett varmt ställe, småfull, ingenting att göra och alla mina bästa vänner.
12. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Någonstans med sol, jag är blek som ett spöke och ganska så kall.
13. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Hmm, kommer inte riktigt på någonting. Jo, när jag var i mitten av Finland för två veckor för att lära mig finska. En bondgård med 3 människor och 1000 kor i mitten av ingenstans.
14. Hur vill du tillbringa din pension? Med en man, alla mina bästa vänner och barnbarn. Mängder av djur också. Någonstans varmt eller hemma i Finland på mitt landeställe.
15. Vad lyssnar du på just nu? Justin Bieber och David Bowie för han dog just och tänkte att jag skulle kolla upp hans musik, RIP.
16. Har du någon gång brutit ett ben? Nej.
17. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?  Hmm, jag lagar sällan mat men här i Italien äter jag mycket pasta, granatäppel, pesto, tee och yogurt.
18. Vad är du på för humör just nu? Uttråkad och fräsch för jag var just i dushen.
19. Vilka världsdelar har du varit i? I Europa, Nordamerika, Asien, Australien och Afrika.
20. Snarkar du? Inte det minsta, stör mig olidligt på människor som gör det.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan, om jag sover med något alls så är det underbyxor.
22. Hur går du helst klädd? Helst i mysiga lounge kläder, men tycker passliga Jeans är det snyggaste.
23. Vilket stjärntecken är du född i? Jungfrun.
24. Vilket är ditt favoritgodis? Alla sorters sura godisar, och Fazer Geisha.
25. Vad sa du senast? Bye babe.
26. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Biologi.
27. Vilken är din favoritaffär? Zara och Brandy Melville.
28. Vad har du i dina fickor? Min telefon.
29. Vad köpte du senast? En morgonrock.
30. Hur många gånger har du flyttat? En gång när jag var liten i Finland, och flyttade därifrån till Rom och här flyttade vi just till en ny lägenhet i December.
31. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? En bästa vän, min pojkvän och en sattelitelefon.  
32. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska, kan vara uppe hur sent som helst men stiger sällan upp före 12 om jag inte måste.
33. Senaste filmen du såg på bio? Macbeth, snygg film och suveräna skådisar men om ni ser den, se till att det finns subtitles för man förstår väldigt lite av deras accenter. 
34. Har du blivit sydd någon gång? På foten när jag var i Magaluf förra sommaren, skar foten på en flaska och fick 10 stygn.
35. Vad åt du till frukost?  Te, grape, granatäpple och rågbröd. 
36. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var 10 och gick i lågstadiet och hade just fått min första telefon.
37. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Min kompis Taneisha köpte en kopp te åt mig idag.
38. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? Någonstans i sängen.
39. Lyssnar du på något just nu? Something pretty av Patrick Park
40. Är du blyg? Nej.
41. Vad heter du i andra namn? Tuva Franciska.
42. Har du varit med om en bilolycka? Nej.
43. Vilken är den roligaste träningsformen? Hmm, säkert någon slags extremsport.
44. Har du några husdjur? En katt och en hund, fast hunden är Linns och Katten Silvas. 
45. Vill du gifta dig? Absolut.
46. Var växte dina föräldrar upp? Grankulla och Westend i Finland.
47. Vad ska du göra i helgen? Åka till varma källor.
48. Sover du med gosedjur? Joodå, Macklemore som är en kängurumjukis.
49. Har du, eller har haft, något smeknamn? En par, Ämps, Panda, Dolan, Bem, Fin och säkert flera. 
50. Vilka är dina största svagheter? Jag anses vara lite känslokall enligt mina systrar. Ljuger ganska bra, men det kan ses som en positiv saker tycker jag.
xxx-A.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0