Sommar 2013

Hej hej! Här kommer ett riktigt långt inlägg om hela min sommar det här året. Alla bilder är tagna av mig, Pio, Matilda eller Sally. 
 
Sommaren börja med att jag åkte till Hangö för att gå på hangö sommar-uni, som är en sommarskola där man kan läsa på vissa ämnen inför studenten. Så jag åkte till hangö och bodde hos Jacke, där också Oliver bodde. Jag läste finska på Sommar- uni, men för att vara helt ärlig hjälpte det nog inte min finska något extra mycket.. Men det var två heltsjukt roliga veckor av festande, lite solande och bara allmänt två helt super veckor att starta sommaren med. Första veckan var alla som var och jobbade på hangö teater träff också där, så det var också kiva. Och förutom Jacke och Oliver gick massor andra trevliga vänner också på uni, t.ex. Pio, Topi, Nico, Aku, Pönde osv. 
 
 
Efter hangö var jag några dagar i stan och sen åkte jag oväg till Tunnholmen för att fira midsommar. I år var Ama, Linda, Kassu, Senja och Dabu där som mina gäster, och så hade Troy, Egil och Linn även en par gäster (Väldigt många för Trpy och Egils del). Relativt mycket drama, massor alkohol och galet roligt som alltid. Casual tömmande av komposter i tält, tält som brann, slagsmål, flygande knivar, söndrade glasdörrar och roddturer kl 6 på morgonen. Utmärkt fest! Det blev en par gäster kvar en dag till efteråt och det var mycket mysigt :)
 
 
Efter midsommaren var jag en stund på tunnholmen och sedan tillbaka till stan. Den 29:e juni kom Sally hem från sitt "år" i frankrike och det var partey hemma hos Linda i Grani. Vi var ganska många på flygplatsen och alla bara sprang och hoppa upp på henne när hon kom genom gaten. Sen var det som sagt fest hos Linda och efter det åkte vi alla mot stan och var först en tid hemma hos Sebu och Nico, och därifrån gick vi ett stort gäng till skatuddens mattbrygga och simma och hoppade från isbrytarna. Sen kom ganska många hem till mig och sova. 
Efter det var jag i stan i kanske en vecka och sen bar det av mot Hangö igen. Jag, Charlotta, Matilda, Tanja, Pio, Janni, My och (välkomna den nya gästen)- Linda! Hangö-regattan var som vanligt sjukt rolig, enligt mig iallafall. På fredag var det lite drama, men ända tills dess var det super och lördag var bara sjukt rolig, aaah linda sisådär 6 på moronen-priceless! Men nog helt super regatta igen!
 
Efter Hangö åkte jag upp till Vasa och var där i ca 2 veckor. Det var superskönt och bara chillande, läsande, solande, vakande och ätande. Sjukt skönt så länge man inte är där för länge. Efter en vecka åkte Linn hem och iväg till Australien vilket var ganska tråkigt, men roligt och spännande för henne. Så vi grät lite på tågstationen och sen åkte hon.
 
 
 
Efter en vecka åkte jag sedan hem till stan och därifrån åkte jag, Ipi och Maria iväg till Cannes, var vi (faktiskt) läste på studenten och solade i mängder. Helt super skön resa, och jag blev rätt så brun vilket var ganska trevligt. 
 
 
Efter Cannes åkte vi hem igen och sen var det dags för både Sallys och Marias 18-års fester och båda var nog helt galet roliga. Sallys hade 70's tema och marias hade "Maria"-tema (rött, marinblått, vitt, A&F, sailor osv.). Helt superba fester! 
 
 
Efter festerna var jag en stund på landet ännu och kollade på sälar, hade kräftskiva, åkte jetski då Paolo och Milla kom på besök, badade bastu och myste med kusinerna. 
 
 
Sedan började skolan igen.
xoxo. Amanda ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0