Day 06 – Your definition of love

Well, fan vet jag.
Jag har ingen aning hur jag skulle beskriva det. För det första finns det ju olika sorters kärlek- kärlek för sina vänner, familj, kärlek för någon man är kär i, kärlek för något speciellt. Jag har aldrig rikitigt tänkt på hur jag skulle beskriva kärlek så jag sökte upp det på google.. "the definiton of love"->
 

love

  [luhv]  Show IPA noun, verb, loved, lov·ing.
noun
1. a profoundly tender, passionate affection for another person.
2. a feeling of warm personal attachment or deep affection, as for a parent, child, or friend.
3. sexual passion or desire.
 
Enligt mig är det här 3 ganska bra definitioner av kärlek, såhär skulle antagligen de flesta förklara kärlek mer eller mindre. Men det finns väl flera olika skeden av kärlek? Det tycker jag iallafall. Det första är att man är förälskad i någon, man tycker lite extra om en viss person men vet inte hur mycket. Sedan blir man kär och till sist älskar man någon. Man känner sig glad när man ser personen och man vill spendera hela sin tid med honom/henne. En film som jag personligen tycker att förklarar kärlek väldigt bra är "500 days of Summer" och om ni inte har sett den så tycker jag att ni borde titta på den nu direkt! 
 
 
xoxo-A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0