What's up?

Hejssan hejssan, just nu är jag fast på en bondgård i mellersta Finland (Savolax) och kommer först hem om sisådär 2 veckor.. Livet kunde vara bättre. Men hur som helst kommer jag ändå hem relativt snart och då blir det solande i parken, sommarshopping, midsommarfirande, Sverige-besök och så Hangö-regattan. Hoppeligen går dessa två veckor snabbt och medan jag sitter här i mitten av ingenstans tänkte jag att jag kanske skulle ta och blogga lite, så här kom det första inlägget på en rätt lång stund, jeee!
 
-Bjuder på en bild från Mandis lande några veckoslut sen-

xoxo- Amanda

Kommentarer
Postat av: Stamp-dog00

En gång i Savolax på keikka

ville int ett enda dober sheikka

dom sa: " spela lite heavy för oss"



Jag sa åt dom: "vi skolar aldrig heavy"

då ropa shakke: "pistä soimaan levy"

jag tänkte okej, nog ska vi hitta på någonting

jag sa åt pojkan: "skola med ett heavygare tryck"

pojkan lydde och porukka kom opp med ett ryck



Hei, hei jag vet ni diggar heavy

hei, hei jag vet ni diggar heavy

hei, hei och därför får ni heavy i kväll



Men herregud publiken stod och gapa

fast jag pistä så ena strängen braka

jag fråga dom: "nå duger det här soundet för er?"



Dom sa int nå dom bara stod och stirra

int undra på, dom hade druckit birra

dom var så nakit, och kela liksom ingenting

jag sa åt pojkan: "i savolax går ingen juttu hem,

int ens heavy, jag sjunger kvällens sista refräng"



Hei, hei jag trodd ni digga heavy

hei, hei jag trodd ni digga heavy

hei, hei men int ens heavy gick hem



Hei, hei jag spelar inte heavy

nej, nej, nej aldrig mera heavy

oh nej, min egen stil är bättre för mej

nej aldrig mera heavy för mej

2012-06-06 @ 13:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0